Sukuseuran 20-vuotisjuhla Laitilan Kodjalan koululla 2016
Sukujuhlamme alkajaisiksi puheenjohtaja Samuli Simula toivotti runsaslukuisen läsnäolijajoukon lämpimästi tervetulleeksi ja kertoi Simulan tilan nykyvaiheista sukupolvenvaihdoksineen sekä mainitsi, että Simulan taloa isännöi nyt heidän poikansa Juho perheineen. Samuli perheineen on puolestaan muuttanut uuteen vaarintaloon Saarenpään pellon toiselle puolelle puolen kilometrin päähän vanhasta Simulasta. Lisäksi hän kertoi, että sukuseuran hallituksen edustajat olivat käyneet laskemassa kukkalaitteet Laitilan hautausmaalla kunniajäsenien Lea ja Seppo Simulan sekä pitkäaikaisen sihteerin Erkki Viitamaan haudoille.
Tervetuliaissanojen jälkeen juhlavieraat nauttivat maittavan Hyvinvointikeskus Poukanvillen valmistaman lounaan.
Lounaan jälkeen seurasi juhlan varsinainen ohjelmaosuus.
Tämä aloitettiin perinteisesti muusikko Saima Hyökin säestämällä ”Simulan Sukujuurilla”- yhteislaululla.
Saima esitti omana ohjelmanumeronaan kaksi kaunista ja herkkää laulua. Yhdistyksemme kunniajäsen Heimo Hiirsalmi muisteli Laitilassa asuneiden suvun jäsenten ja Piikkiöön kotiutuneiden sukuhaaran jäsenten välisiä suhteita menneinä vuosikymmeninä ja toivoi lopuksi vastaavia tarinoita jatkossa kuultavan muillekin paikkakunnille ympäri Suomenniemen ja jopa Amerikkaan asti muuttaneilta suvun jäseniltä.
Yrjö Berg esitteli hieman harvinaisemman vaskisoittimen flugaphonin eli marssipasuunan, jolla hän soitti kaksi kappaletta.
Seuraavaksi oli vuorossa varapuheenjohtaja Jouko Järvisen muistelot. Jouko aloitti muistelonsa aina suvun ensimmäisistä julkaistuista aikakirjoista 1540 luvulta asti ja luotasi muistoissaan aikojen ja tapojen muutosta globaalisestikin sekä kertoi omalla lennokkaalla tavallaan nuoruusaikansa henkilökohtaisista kokemuksistaan ja kommelluksistaankin läheisten omaistensa seurassa.
Räp-Bärit, Marjaana Simula-Berg ja Yrjö Berg esittivät ”Mallun” sanoittaman räpin Simulan suvun ja sukuseuran vaiheista. Laitilassa kun oltiin, niin räpin säestyksen ”Ykä” hoiti rytmimunilla.
Ohjelmaosuuden päätteeksi kisailtiin leikkimielisesti pöytäkunnittain perunan tarkkuusheitossa, tasapainoilussa sekä kanamuna- ja perunakappojen sisältömäärien arvioinneissa.
Kaikki ohjelman esiintyjät ja kilpailussa voittaneet palkittiin ruhtinaallisesti Kieku-pakkaamon kanamunakennoin.
Lopuksi juhlaväki lauloi yhdessä Saima Hyökin säestämänä Varsinaissuomalaisten laulun.
Ennen Pasi Venhon ja Karuselliorkesterin tahdittamia ja juhlan päättäviä tansseja nautittiin vielä virkistävät kakkukahvit. Tanssiaskeleille annettiin vauhtia boolitarjoilulla.